مصرف قند شکر ممنوع

جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

مصرف قند شکر ممنوع

مهدی
جامع ترین وبلاگ پرورش اندام

مصرف قند شکر ممنوع

 

قند و شكر از شیرابه نیشكر یا چغندر قند پس از طی مراحلی استخراج می‌شوند. بیشتر قند و شكر تولیدی كشورمان از چغندر قند تهیه می‌شود. چغندر قند سرشار از ویتامین‌های گروه B، اسیدفولیك، بیوتین و املاح معدنی كلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم است، اما از آنجا كه در كارخانجات تولید قند و شكر، پس از استخراج شربت از چغندر قند جهت تصفیه ناخالصی‌ها از شیر آهك و CO2 و در برخی كارخانجات برای رنگ بری از تركیبات گوگرد‌دار چون SO2 و نهایتا برای خروج رطوبت و تبخیر آب شربت از حرارت پخت استفاده می‌شود، قاعدتا تا حدود زیادی از میزان ریزمغذی‌های قند و شكر استحصالی كاسته می‌شود.

همچنین بد نیست بدانید قند در مقایسه با شكر به دلیل آن كه باید رنگی شفاف‌تر و سفیدتر داشته باشد مجددا مراحل تصفیه، رنگ‌بری و حرارت پخت جهت خروج رطوبت و سخت شدن را طی می‌كند كه این موضوع می‌تواند به مقدار بیشتری از ارزش تغذیه‌ای آن بكاهد.

موضوع دیگر آن كه قند و شكر در مراحل تصفیه مواد فیبری یا به اصطلاح سیستم اطلاع‌دهنده خود را از دست می‌دهند. به این معنی كه هرگاه شما خرما، عسل یا شیره زیادی میل كنید بعد از مدت كوتاهی احساس تهوع و دلزدگی از مواد شیرین را خواهید داشت. در صورتی كه در مورد قند و شكر به دلیل آن كه علائم اطلاع‌دهنده طی مراحل تصفیه از تركیبات آنها خارج می‌شود، مقدار زیادی از آن را بخورید بدون آن كه حتی از مصرف چنین حجمی حالت دلزدگی احساس شود.

بنابراین با توجه به مصرف زیاد این محصول، قندخون شما بسرعت افزایش می‌یابد و مازاد آن تبدیل به چربی اضافی در خون شده و رسوب این چربی‌ها در عروق می‌‌تواند باعث تصلب و گرفتگی شرایین شود. همچنین علاوه بر آن كه چربی و قندخون شما بالا می‌رود به دلیل تحریك بیش ازحد و مداوم ترشح انسولین، اختلال در عملكرد سلول‌های سازنده این هورمون در غده لوزالمعده ایجاد شده و زمینه بروز بیماری دیابت نوع 2 و در برخی موارد سرطان لوزالمعده فراهم می‌شود. از طرفی مصرف زیاد این شیرینی می‌تواند جذب كلسیم، پروتئین و مواد مغذی را در بدن مختل كند و سبب سوءتغذیه، اختلال در رشد سلول‌های مغز و بروز مشكلات ذهنی و بیش فعالی بویژه در كودكان و نوجوانان شود. خوب است بدانید كسانی كه حداقل 2بار در روز چای بسیار شیرین می‌نوشند تا 90 برابر خطر بروز این مشكلات در آنها افزایش می‌یابد.

شكر سفید یا قهوه‌ای

شكر استحصالی از كارخانه‌های تولید قند و شكر دارای 3 درجه است. شكر درجه یك شكری سفید رنگ،‌دارای دانه‌بندی منظم و از جهت مزه، بافت و احساس دهانی مرغوب‌ترین نوع شكر با 7‌/‌99 درصد خلوص است كه بیشتر مصارف خانگی دارد. شكر درجه 2، شكر سفید مایل به زرد با خلوصی كمتر از شكر مرغوب بوده و در كارخانه‌های صنعتی و قنادی‌ها برای تهیه كیك، بیسكویت و... به كار می‌رود.

شكر درجه 3 نیز شكر قهوه‌ای و خام است. این شكر بد لیل ناخالصی زیاد، مصرف خوراكی ندارد، ولی ارزش تغذیه‌ای بالایی دارد. در گذشته از این شكر برای درمان برخی بیماری‌ها استفاده می‌كردند، ولی بعدها متوجه شدند كه این شكر به دلیل برخی میكروارگانیسم‌های مضر و ناخالصی‌ها غیرقابل مصرف است. البته امروزه نوع بهداشتی با خلوص 91 تا 95 درصد این شكر تحت عنوان شكر سرخ وجود دارد. این شكر از تركیب شكر تصفیه‌شده و مقداری ملاس تهیه می‌شود. این شكر در مقایسه با شكر سفید از ویتامین B و املاح كلسیم، منیزیم، سدیم و پتاسیم بیشتری برخوردار است و در مقایسه با شكر سفید كه در هر 100 گرم آن 400 كالری انرژی نهفته است، كالری كمتری داشته و در هر 100 گرم آن 370 كالری انرژی نهفته است.

توصیه

هنگام تهیه قند حبه یا شكر، آنهایی را كه دارای بسته‌بندی و مجوز بهداشت و تاریخ مصرف هستند، انتخاب كنید و از خرید كله‌قندهایی كه در سطح بیرونی آنها آثار آلودگی مشاهده می‌شود، اجتناب ورزید. در مورد شكر قهوه‌ای هم باید گفت به دلیل آن كه تولید این شكر در كشور كم است، هنگام خرید حتما از بهداشت و سلامت آن مطمئن شوید.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






موضوعات مرتبط: دارو ها و مکمل هاکافئنتغذیه و سلامتکربو هیدرات ها

تاريخ : پنج شنبه 26 آذر 1394 | 20:44 | نویسنده : مهدی |
.: Weblog Themes By M a h S k i n:.